شیلنگ لاستیکی سوخت رسانی:شیلنگ هایی از جنس پلاستیک که جهت انتقال مایعات استفاده شده که در این عنوان منظور از مایعات عمدتا بنزین و گازوئیل است.

شیلنگها و مسیر سوخت رسانی :لوله های فولادی سیستم سوخت و شیلنگ های لاستیکی از باک بنزین خارج شده و به سمت موتور در جایی که صافی بنزین قرار دارد امتداد می یابند.

سوخت از طریق یک شیلنگ لاستیکی که توسط بست به ریل سوخت متصل شده است،وارد ریل سوخت می گردد.اتصال لوله های فولادی به شیلنگ های لاستیکی از طریق بست و گیره صورت می گیرد. اتصال صافی بنزین به ریل سوخت و نیز ریل سوخت به لوله برگشت سوخت ، از طریق لوله های لاستیکی انعطاف پذیر و بست صورت می پذیرد.

توجه : شیلنگ های لاستیکی سیستم سوخت رسانی به هیچ عنوان نباید مورد روغن کاری قرار بگیرند.این شیلنگ ها از جنس ویژه ای ساخته شده که نسبت به خوردگی در اثر بنزین و فشارهای بالا مقاوم می باشند و باید با شیلنگ های معمولی تعویض یا جایگزین گردند.

قیمت انواع شیلنگ لاستیکی سوخت رسانی

مشخصات شیلنگ لاستیکی سوخت رسانی

مشخصات شیلنگ لاستیکی سوخت رسانیمعرفی و کیفیت شیلنگ لاستیکی سوخت رسانی

شیلنگ لاستیکی همچون شیلنگ سمپاش تراکتوری نوعی لوله توخالی است که برای انتقال مایعات از یک مکان به مکان دیگر طراحی شده است. شکل شیلنگ استوانه ای است. آنها در آب یا محیط های مایع دیگر برای حمل هوا یا گازهای دیگر استفاده می شوند و یا در هوا یا محیطهای گازی دیگر برای حمل مایعات مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین به عنوان لوله یا لوله شناخته می شود ، از شیلنگ برای طیف گسترده ای از اهداف صنعتی استفاده می شود.

شیلنگ ها از طریق فرآیند اکستروژن تولید می شوند. به طور کلی ، شیلنگ ها برای حمل مایعات از طریق محیط های سیال استفاده می شوند. این عملکرد شیلنگ نیازهای اصلی لاستیک را در شیلنگ ها تعیین می کند. مواد مورد نیاز لاستیک در شیلنگ ها بسته به نوع شلنگ ، محصول حمل شده و نیاز به لایه ها و روکش های پرکننده متنوع است.

هر شیلنگ بسته به نوع ساخت آن ، می تواند بیش از یک نوع ترکیب لاستیکی داشته باشد که بطور ویژه فرموله شده برای ارائه خصوصیات لازم برای لایه. یکی از عوامل اساسی در شیلنگ لاستیکی رسیدن به سطح بسیار بالای چسبندگی برای اطمینان از حداکثر مقاومت در برابر خستگی است.

از مهمترین خصوصیات شیلنگ مقاومت روغن یا مایعات ، مقاومت بالا در برابر آروماتیک ، مقاومت در برابر دما ، مقاومت در برابر فشار و مقاومت ازن است. شیلنگ روغن و سوخت ( Oils hose ) به منظور ساکشن و انتقال روغن ها و مشتقات نفتی حتی بر خلاف جاذبه زمین طراحی شده اند.

از آنجایی که این شیلنگ ها به منظور انتقال روغن و سوخت و مشتقات آنها طراحی شده اند از انتقال مواد غیر روغنی خودداری شود یا در صورت لزوم برای انجام آن در مورد ماهیت موادی که قرار است شیلنگ روغن و سوخت جهت آن استفاده شود با شرکت سازنده مشورت شود تا از بروز هرگونه حادثه و یا کاهش عمر شیلنگ جلوگیری گردد.        

کاربرد های مختلف شیلنگ لاستیکی سوخت رسانی

کاربرد های مختلف شیلنگ لاستیکی سوخت رسانیکاربرد شیلنگ لاستیکی سوخت رسانی به گونه ای است که در مواردی مانند همه منظوره،کشاورزی،هواپیمایی یا هوا فضا،شیمیایی،ساخت و ساز،خنک کننده،کرایوژنیک،تخلیه،اگزوز،آتش،فرآوری مواد غذایی و نوشیدنی،هوای تازه،باغ یا محوطه سازی،صنعت سنگین،HVAC  ،دریایی،پزشکی یا دارویی،روغن یا سوخت و غیره مورد استفاده قرار بگیرند. شیلنگ های صنعتی لاستیکی برای کاربردها و دستگاه های محیط های خارجی (سر باز) و کارکنانی که در محیط های خارجی در حال کار هستند مورد استفاده قرار می گیرند (در زیر آب ، نواحی ساحلی و در هوای آزاد).

صنایع مختلف همانند کشاورزی ، پتروشیمی و معدن همگی با آب ، بخار ، نفت ، گاز ، اسید و دیگر مواد مایع باید کار کنند که تمام اینها توسط شلنگ های صنتعی پلاستیکی منتقل می شوند.

مثال های آن خدمات آتش ، پلتفرم های نفت یا صنایع هوایی و دریایی است که همگی در محیط های خارجی کار می کنند. مورد مشترک دیگر در همه اینها نیاز به شیلنگ های لاستیکی مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف است.

مواد تشکیل دهنده شیلنگ لاستیکی سوخت رسانی

مواد تشکیل دهنده شیلنگ لاستیکی سوخت رسانیمواد تشکیل دهنده شیلنگ لاستیکی سوخت رسانی:مواد تشکیل دهنده ی لاستیک ها در موتور های دیزل و بنزین متفاوت است به طور کلی سه نوع اصلی دارد: فشار زیاد ،فشار متوسط و کم فشار. در موتور های بنزینی از نوع کم فشار استفاده میشود که معمولا هم پلاستیکی هستند. لوله های انتقال سوخت از خانواده پلیمرهای ترموپلاستیک و عموما گروه پلی آمیدها و پلی فتال آمیدها هستند که گریدهای خاصی از این مواد به صورت تک لایه و سه لایه یا پنج لایه تولید میشوند. با توجه به حساسیت های یاد شده و در راستای استراتژی توسعه پایدار گروه کارخانجات پارت لاستیک، فعالیتهای مهندسی و تولیدی لوله های سوخت در این شرکت، تحت نظر شرکت فرانسوی هاچینسون (به عنوان لایسنسور) انجام میشود و برای این منظور طی جلسات متعددی نسبت به انتقال دانش فنی و تکنولوژی تولید اقدام شده است.

قیمت شیلنگ لاستیکی سوخت رسانی

قیمت شیلنگ لاستیکی سوخت رسانیقیمت شیلنگ لاستیکی سوخت رسانی:
مکان قرارگیری شلنگ بنزین در خودرو، نسبت به نوع و مدل اتومبیل متفاوت است. در خودروهای قدیمی‌تر، بنزین خودرو به‌وسیله یکسری خطوط فلزی از باک به سمت کاربراتور یا انژکتور منتقل می‌شد که این بخش‌ها در کنار هم سیستم سوخت‌رسانی اتومبیل را تشکیل می‌دادند.در خودروهای قدیمی‌تر بخش‌هایی نظیر پمپ‌بنزین، باک و همچنین کاربراتور از طریق شلنگ‌های کوتاه بنزین به یکدیگر متصل می‌شدند و ازآنجایی‌که این شلنگ‌ها بسیار ضعیف و شکننده بودند، بنزین یا گازوئیل از آن‌ها به بیرون نشت می‌کرد. از سال ۱۹۹۶ سیستم سوخت‌رسانی خودرو شکل پیچیده‌تری به خود گرفت و تمامی خودروهایی که گازوئیل مصرف می‌کردند به خطوط انتقال، خطوط برگشت و خطوط بخار مجهز گشتند.اما ازآنجایی‌که این خطوط، پلاستیکی بودند، در بسیاری از مواقع می‌شکستند و سیستم سوخت‌رسانی را از کار می‌انداختند. شلنگ بنزین از لحاظ جنس، انواع گوناگونی نظیر لاستیکی، پلاستیکی (فیبر کربن) و فلزی (آلومینیوم) دارد که هر یک از آن‌ها با توجه به نوع خودرو مورداستفاده قرار می‌گیرند در نتیجه با توجه به نوع ماشین مورد استفاده قیمت های متفاوتی برای شیلنگ لاستیکی سوخت رسانی وجود دارد.
کاربرد تجهیزات با کیفیت در انواع فرایندهای صنعتی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و صنعتگران همواره تجهیزاتی را انتخاب می کنند که با طول عمر بالا دارای قیمت مناسب و به صرفه از نظر اقتصادی باشد .

استفاده از شیلنگ ها در کارهایی که انتقال نیرو به وسیله سیالات صورت می پذیرد یک روش بسیار متداول می باشد و با توجه به نوع کار و فرایند از مدل های مختلف شیلنگ نظیر شیلنگ سمپاشی ترکیه  استفاده می گردد و تولید کنندگان انواع شیلنگ آن را برای مصارف مختلف در سطح گسترده به فروش می رسانند .