ما تولید کننده انواع شیلنگ کامپوزیتی که دارای طراحی خاص و مهندسی شده ای هستند و در سایز های 2 اینچ تا 12 اینچ قابل تولید می باشیم.
این شلنگ ها دارای ساختار چند لایه و بسیار انعطف پذیر می باشند و از آنجایی که لایه های داخلی و اتصالات با توجه به نوع سیال و شرایط محیطی مورد کاربرد ما انتخاب می شوند، برای انتقال بسیاری از مواد مناسب اند.

شیلنگ کامپوزیتی چیست؟

این شیلنگ ها دارای طراحی خاص و چند لایه هستند، یک شلنگ کامپوزیت نوعی از ساختار مرکب است و از لایه‌های مختلف مواد تشکیل شده است.
لایه ها و مفتول های فلزی با هم در یک سازه استوانه ای روی هم قرار می گیرند و فیلم ترموپلاستیک یا دیگر پارچه ها با یک مفتول داخلی و یک مفتول خارجی به صورت مارپیچی به هم متصل می شوند. این طراحی به محصول یک ساختار ثابت می دهد و آن را در برابر فشار مقاوم می سازد.
لایه ی داخلی این شینگ ها با توجه به نوع ماده انتقالی مورد استفاده انتخاب می شوند تا سازگاری لازم را داشته باشند، برای انتقال مواد نفتی و مواد شیمیایی در لایه داخلی از مواد پلی پروپیلن و برای انتقال مواد اسیدی از لایه داخلی تفلون استفاده می شود.

از آنجایی که مفتول داخلی شیلنگ هم با ماده سیال در تماس مستقیم است لازم است تا جنس آن هم با ماده سیال سازگار باشد. بنابراین مفتول مورد استفاده در برابر مواد نفتی و شیمیایی، گالوانیزه، و در برابر مواد اسیدی از مفتول استیل استفاده می شود. برای انتقال مواد با گرید غذایی و بهداشتی نیز می توان از این شیلنگ ها استفاده کرد که جنس لایه های داخلی می بایست فود گرید باشد.

اتصالات شیلنگ کامپوزیتی

شیلنگ کامپوزیت110

برای تعیین نوع اتصالات لازم است تا شرایط و عوامل مهی را بررسی کنیم و با توجه به این موارد نوع اتصالات مناسب برای شلنگ مورد نظر را انتخاب کنیم.
مواردی که برای لازم است برای انتخاب اتصالات شیلنگ کامپوزیتی رعایت شوند عبارتند از:

  •  شرایط محیطی که شیلنگ در آن استفاده میشود
  •  به نوع ماده انتقالی و سازگاری و تطابق با ماده سیال

اتصالات شیلنگ های کامپوزیتی انواع مختلفی دارند که از مهم ترین آنها میتوان به مهره دنباله، فلنج و کوبلینگ ها اشاره کرد.
اتصالات مهره دنباله معمولا برای شیلنگ های سایز کوچک استفاده می شوند و با توجه به اینکه به راحتی باز و بسته میشوند در جایگاه های انتقال سوخت و اتصال به تانکرها کاربرد بسیار زیادی دارند.
کوبلینگ ها نوع دیگری از اتصالات هستند که بطور معمول به شیلنگ های سایز بزرگ تر متصل میشوند و میتوان راحت آنها را وصل و از هم جدا کرد.
در مکان هایی هم که ما نیاز به اتصالات ثابت داریم، از فنلج ها استفاده می کنیم.